Het begrip veelgestelde vragen of frequently asked questions (FAQ) wordt gebruikt als benaming voor een lijst met vaak voorkomende vragen over een bepaald onderwerp, waarop een antwoord wordt gegeven. Hier vindt je de meest gestelde vragen over Soul Kitchen en haar werkzaamheden.

Veelgestelde vragen: Soul Kitchen

Wat is branding?

Branding betekent een merk bouwen en koersvast blijven. Branding is een spel van lange adem. Wij geloven dan ook in lange termijn relaties met onze klanten. En: altijd werken vanuit de essentie. Noem het je why, je purpose, je diepste wezen of je hogere doel. Wij noemen het soul: de optelsom van hart en hoofd. En we gaan er steeds weer naar op zoek. Elke campagne, website of blog opnieuw als het moet. Want zonder soul gaat de tent niet swingen. 

Wat zijn content platforms?

Content platforms zijn websites met inspirerende, unieke en relevante content, die op een logisch moment bij de juiste mensen onder de aandacht wordt gebracht. Door je verhaal met ijzeren regelmaat te blijven vertellen hou je de connectie intact en verstevig je de band. Door je publiek uit te nodigen onderdeel van je verhaal te worden, bouw je een community. Storytelling is ons weapon of choice. Een goed verhaal, goed verteld is nog altijd de snelste weg naar het hart en daarmee naar een betekenisvolle, hechte en duurzame relatie met je achterban, je klant of je publiek.

Wat zijn online marketing campaigns?

Digital campaigns zijn online marketing activiteiten die jouw merk, website en business in de digitale wereld te laten groeien. Je bent met je bedrijf of organisatie op weg. Je content platform en je socials werken hard om potentiële klanten, donateurs, ambassadeurs of leden te werven.

Maar doe je de goede dingen? En doe je de dingen goed?  Online marketing, SEO, SEA, SEM, website-analyses en optimalisaties zijn onmisbare schakels in je digital campaign strategie. Inzichten in resultaten bieden de voedingsbodem voor constante verbeteringen aan je content en je website. Cijfers over bereik, views, clicks en conversie, we zijn er gek op.

Wat is content Marketing?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Hoe gaan wij te werk?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Wat kun je van ons verwachten?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Wat is de Soul van Soul Kitchen?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Veelgestelde vragen: Online Marketing

Online marketing is het gebruik van digitale kanalen en activiteiten om een boodschap over het merk, de producten of diensten van een bedrijf te verspreiden onder potentiële klanten. De kanalen en technieken die worden gebruikt voor online marketing zijn onder meer SEO, SEA, email marketing, sociale media marketing en web analytics.

Wat is SEO?

SEO staat voor ‘Search Engine Optimization’ of in het Nederlands: zoekmachineoptimalisatie. Met behulp van SEO verbeter je een website of app om een hogere positie te krijgen in de organische zoekresultaten van zoekmachines, zoals Google, Bing en Yahoo. SEO bestaat uit doorgaans uit drie fundamenten:

    • Content relevantie
    • Website techniek
    • Domein autoriteit

Om hoger te ranken in de organische zoekresultaten is het belangrijk om in alle onderdelen te investeren. De expertise van Soul Kitchen gaat zowel uit naar het bedenken, ontwikkelen en schrijven van relevante content, als naar het optimaliseren van de website techniek en het verbeteren van de domein autoriteit.

SEO is vakwerk en vergt aandacht en tijd. Het is bij uitstek een langetermijnstrategie om jouw online zichtbaarheid te vergroten. Snelle resultaten kun je daarom niet ineens verwachten. Vanuit Soul Kitchen zien wij SEO zien als een investering in de toekomst, waarvan je de dividenden pas weken of zelfs maanden later ontvangt.

Uiteindelijk is het de investering waard.  Verkeer vanuit SEO is niet alleen gratis, maar vaak ook veel relevanter – met als gevolg een hogere conversiepercentage en meer groei van jouw business of organisatie. Kostentechnisch gezien levert SEO daarom meestal de hoogte ROI op.

Wat is SEA?

SEA staat voor Search Engine Advertising en wordt in het Engels ook wel PPC of Pay-Per-Click genoemd. Met SEA kun je direct adverteren op Google en andere vergelijkbare zoekmachines, zoals Bing en Yahoo. SEA kan een effectieve manier zijn om jouw online zichtbaarheid te vergroten. Vanuit Soul Kitchen zien van SEA als een middel om op korte termijn verkeer naar jouw website aan te jagen.

Aan de hand van betaalde advertenties worden jouw producten of diensen zichtbaar onder een relevante doelgroep. SEA is met name interessant doordat je gericht kan adverteren op tijd, locaties, interesses, leeftijd, inkomen, zoekintentie, etc. SEA kan daarom zeer effectief werken om een product of dienst onder de aandacht te brengen.

Toch benadrukken wij altijd dat alleen de inzet van SEA vaak niet voldoende is om structureel online te groeien en te winnen van jouw concurrenten.  Ja, SEA is voor de korte termijn interessant, maar uiteindelijk draait het niet om meer verkeer, maar om meer kwalitatief verkeer.

Bezoekers met een duidelijke interesse in de content op jouw website.  Dit zijn de bezoekers die micro en macro conversies uitvoeren, wat resulteert in een toename van leads, aankopen, opdrachten en/of aanmelden. Om meer kwalitatief verkeer naar je website te krijgen adviseren wij om ook te investeren in een SEO traject.

Wat is Web Analytics?

Web analytics wordt volgens ons het best omschreven in de blog van Avinash Kaushik. Hij beschrijft web analytics als “(1) de analyse van kwalitatieve en kwantitatieve gegevens van uw website en jouw concurrenten, (2) om de online ervaring van uw klanten en potentiële klanten te verbeteren, (3) wat zich uiteindelijk vertaalt in gewenste (online en offline) resultaten.”

Web Analytics vormt de basis om de gebruikersvriendelijkheid van je website te verbeteren, conversies te optimaliseren en om KPI’s en targets bij te houden. Een gedegen online strategie gaat daarom altijd gepaard met de inzet van web analytics.

Belangrijke web analytic tools die wij binnen Soul Kitchen gebruiken zijn:

  • Google Analytics
  • Google Search Console
  • Google Tag Manager
  • Google Tag Assistant
  • Google Data Studio

Wat is Email Marketing?

E-mailmarketing is een (misschien wel de) manier om producten of diensten via e-mail te onder de aandacht te brengen. E-mailmarketing is nog steeds een belangrijk digitaal mediakanaal en staat bekend als een effectieve tool om nieuwe klanten te werven en om relevant te blijven voor je bestaande klanten. Wij zijn gek op het maken van nieuwsbrieven. Van vormgeving en content tot conversie-optimalisatie en lead-generation. Benieuwd naar een aantal van onze voorbeelden? Lees dan verder in onze blog over…

Wat is Social Media Marketing?

Social media marketing (SMM) is een onderdeel van online marketing die sociale media inzet als marketingtool. Het doel van SMM is om de online zichtbaarheid van een bedrijf of organisatie te vergroten door content te maken die gebruikers willen delen met hun sociale netwerk. Soul Kitchen is geen SMM bureau, maar wij beschikken over gedegen kennis en ruime ervaring met social media marketing om te adviseren over gepaste en effectieve sociale media strategie en uitvoering.

Google Ad Grants: gratis groeien voor het goeie

Grote ambities om de wereld positief te veranderen, maar geen fatsoenlijk budget voor online marketing? Google Ad Grants is een gratis online advertentietegoed van

De content squeeze (en hoe je eruit ontsnapt)

Sinds marketinggoeroe Seth Godin riep dat ‘content marketing the only marketing left’ is, worden we overspoeld door een content-tsunami waarvan het einde nog lang

De juiste weg vooruit is purpose. En ook de enige.

Wen er maar aan: purpose is razendsnel het nieuwe normaal aan het worden. De rol van het bedrijfsleven verandert fundamenteel en het gebeurt onder

Online Concurrentieanalyse: inzicht in 7 stappen

Waarschijnlijk gebruik je, net als de meeste van ons, Google Analytics om je websitestatieken te analyseren. Een fantastische tool die veel inzicht geeft in

Storytelling: weapon of choice in de content war

Wees eerlijk: wie houdt er echt van reclame? Reclame onderbreekt, reclame is opdringerig en het is overal. We krijgen per dag pak ‘m beet

Contentmarketing: in 5 stappen naar succes

Het is zo zonde en we zien het helaas nog veel te vaak: prachtige websites en contentplatforms die niet aan het werk zijn. Een

De kracht van content hubs: bouw bergen  

In Google, op sociale media en in de hoofden van je publiek is concurrentie om aandacht altijd specifiek gericht op een thema of onderwerp.

Zo maak je een killer contentstrategie

Per minuut wordt 300 uur aan videomateriaal geüpload naar Youtube. Ieder uur gaan wereldwijd ongeveer 600 nieuwe websites live. En elke dag worden op

Audience first: een winnende formule

“Hoe zorgen wij dat onze opdrachtgevers gevonden (en leuk gevonden) worden door potentiële klanten, leden, fans of abonnees? Dat ze de ruimte en de