Contentmarketing is de krachtigste manier om je merk duurzaam te laten groeien. Door waardevolle, relevante en consistente content te creëren en te verspreiden, zet je de deur open voor de juiste bezoekers. Contentmarketing – mits consistent en integraal toegepast – bouwt vertrouwen en geloofwaardigheid op en positioneert je merk als autoriteit. Waardevolle content die inspeelt op de behoeften en interesses van je publiek zorgt voor merkloyaliteit en duurzame betrokkenheid. Het is een kosteneffectieve en duurzame aanpak om een loyaal publiek op te bouwen, je merkidentiteit te laden en zakelijk succes op de lange termijn te behalen.
Als we weten wie onze held is en hoe we onze gidsrol invullen, gaan we kijken naar hoe we ons publiek bereiken met de juiste boodschap op het juiste moment. Een audience-first communicatiestrategie als STDC stelt het publiek en hun overwegingsfase centraal in alle (communicatie) activiteiten: content (blogs, ads, downloads), marketing (SEO, Google Ads en social media) en metingen (kpi’s en targets).
Als je je merk én je sales wilt laten groeien, dan heb je content en interactiepunten nodig voor zowel je publiek in de See-fase als in de Think- en Do-fase. Content om een relatie aan te gaan en uit te bouwen, je conversie-funnel op het hoogste niveau te vullen, mensen in een vroeg stadium te overtuigen en meer leads te genereren tegen lagere kosten.
In het See- Think- Do- Care canvas vul je onder ‘what’ in welke kanalen in welke fase voor je publiek de logische zijn. SEO, SEA, Social Media, Nieuwsbrief en je website uiteraard, maar denk ook aan earned en paid media, zowel on- als offline. In elke overwegingsfase van je publiek sluit je kanaalstrategie precies aan op hun wensen.