• Home
  • What
  • Who
  • Work
  • Blog
  • Contact
Soul Kitchen

Blogs

Google Ad Grants Aanvragen: gratis groeien voor het goeie

Grote ambities om de wereld positief te veranderen, maar geen fatsoenlijk budget voor online marketing? Google Ad Grants is een gratis online advertentietegoed van $ 10.000 per maand. Dat klinkt als gratis geld: te mooi om waar te zijn. En er komt ook wel iets meer bij kijken. Maar doe je het goed, dan groeit je traffic als kool. Dat spel hebben wij inmiddels in de vingers. Ontdek of -en hoe- Google Ad Grants ook jouw organisatie kan helpen groeien voor het goeie. 

Het is druk op het internet. Elke seconde worden er ongeveer 40.000 zoekopdrachten uitgevoerd in Google. Met je verhaal en missie op de eerste pagina te komen in de zoekresultaten, wordt een steeds grotere uitdaging. Google Ad Grants is een programma van Google dat non-profit organisaties, verenigingen en stichtingen de mogelijkheid biedt hun missie onder aandacht te brengen. Tot een bedrag van $10.000 per maand mag je gratis via Google Ads adverteren. En dat kan je echt flink helpen om je doelen te halen. 

Drie keer meer

Een hogere positie in Google  betekent meer mensen die kennismaken met je merk, je verhaal en je missie. Dat leidt tot meer vrijwilligers, leden en/of donateurs. Samenvattend kun je met Google Ad Grants meer: mensen bereiken, bij je missie betrekken en zo meer conversies realiseren. 

Vereisten voor deelname aan Google Ad Grants 

Om als non-profit in aanmerking te komen voor Google Ad Grants het programma moet je organisatie, stichting of vereniging:

  • zich aanmelden voor Google voor Non-profitorganisaties;
  • beschikking over een ANBI (Algemeen Nut Beogende Instelling) of SBBI (Sociaal Belang Behartigende Instelling) status bij de Nederlandse Belastingdienst;
  • zich registreren bij TechSoup;
  • akkoord gaan met de voor Google vereiste certificeringen met betrekking tot non-discriminatie en ontvangst en gebruik van donaties;
  • over een actieve website beschikken met wezenlijke content.

Google Ads Grant

Google Ad Grants beleid is streng

Als je eenmaal de Google Grant Ads hebt bemachtigd is het belangrijk deze actief en volgens het beleid van Google te beheren. In januari 2018 heeft Google het Ad Grants-beleid geüpdatet. Voldoe je niet aan deze voorwaarden dan wordt je account (tijdelijk) opgeschort. Het programmabeleid voor Google Ads Grant komt hierop neer:

  • geen zoekwoorden van één woord en geen te algemene zoekwoorden toegestaan;
  • een minimale CTR (klikfrequentie) van 5% per maand is vereist;
  • je moet deelnemen aan programma-enquêtes.

Daarnaast moet je account:

  • een geldige implementatie van ‘Conversies bijhouden’ bevatten;
  • ten minste twee advertentiegroepen per campagne bevatten;
  • minstens twee advertentie-extensies voor sitelinks hebben.

Toegevoegde waarde van een Google Ad Grants expert

Een subsidie van Google á $10.000 per maand klinkt als een ‘kat in het bakkie’, maar zo gemakkelijk is het niet. Het advertentietegoed kun je alleen binnen Google Ads besteden en moeten voldoen aan de bovenstaande voorwaarden. Soul Kitchen heeft ruime ervaring met het beheren Google Ads Grant Accounts. Daarnaast zien we als merkspecialisten het grotere plaatje: waar wil je heen met je merk en hoe kan de Google Ads Grant je helpen daar te komen?

We weten precies wat er nodig is om het maximale uit het advertentietegoed te halen én we voorkomen dat onze klanten de Google Ads Grant verliezen wegens gebrek aan actief beheer. Hierbij ligt de focus op het doorklikpercentage, de relevantie en kwaliteitsscore van de zoekwoorden en uiteraard op het optimaliseren van conversies.

Soul Kitchen kan je helpen met het opstarten of verbeteren van Google Ads Grants:

  • Aanvragen van Google Ads Grant
  • Opzetten en beheren van een Google Ads Grant Account
  • Afstemmen van de Grant op je content (zowel statisch als dynamisch)
  • Opzetten van je contentstrategie
  • Optimaliseren van content en campagnes
  • Rapporteren van de resultaten

Soul Kitchen beheert en optimaliseert sinds 2017 de Google Ads campagnes van De Fysiotherapeut en MaatschapWij. Voor zowel het De Fysiotherapeut als MaatschapWij is het websitebezoek sinds de Google Ads Grant verdubbeld.

Heb je vragen over de criteria voor deelname aan Google Ad Grants of zoek je hulp bij het beheren en optimaliseren van je campagnes in je Google Ads account? We helpen je graag op weg, of verder.

Mail naar raoul@soulkitchen.nl

Terug naar overzicht
Blog Online Marketing

Gratis online advertentietegoed van $ 10.000 per maand? We helpen je graag op weg, of verder, met de aanvraag en/of het beheer van je Google Ads Account. Door: Raoul de Vries

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en inzichten. We gaan zorgvuldig met je gegevens om en als je het niks vind, schrijf je je net zo makkelijk weer uit.

  • *
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Contact

Drie privacy-vriendelijke alternatieven voor Google Analytics in 2022

Google Analytics is illegaal. Volgens de Oostenrijkse privacytoezichthouder noyb is Google Analytics in strijd met Europese privacywetgeving. Google Analytics stuurt, zo stelt de privacywaakhond,…

Online groei en het geheim van the messy middle; zes concrete aandachtspunten

Het was, is en zal altijd de allerbelangrijkste vraag in (online) marketing en reclame zijn: hoe beslissen mensen wat ze willen kopen, en van…

“Met hun See Think Do Care model hebben ze een goede onderlegger”

Nieuw Nederland Architecten heeft als missie Nederland huis voor huis een stukje duurzamer en mooier maken. Ze vonden het maar vreemd dat het in…

Meer artikelen
SoulKitchen B.V. Prinsenlaan 2 | 3732 GN De Bilt KVK 86012320 | BTW NL863831473B01
  • Contact
  • LinkedIn
  • Vimeo
  • FAQ
  • Cookiebeleid
  • Privacyverklaring
  • Algemene Voorwaarden
  • Disclaimer
Beheer cookie toestemming
We plaatsen functionele en analytische cookies om te bepalen welke onderdelen van de website het meest interessant zijn voor bezoekers.
Functionele cookies Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}