De wereld van ruimtelijke veranderingen, bouwplannen, bouwbeleid en infrastructurele werken is complex. Stichting Adviesbureau Onroerende Zaken (SAOZ) biedt helderheid en houvast. “We zijn er voor de plannenmakers, bouwers, ontwikkelaars en initiatiefnemers met taxaties, onafhankelijk advies en het oplossen van mogelijk geschillen”, vertelt Johan Geleijns, algemeen directeur SAOZ. Soul Kitchen hielp SAOZ’ positionering scherp krijgen en mag deze al heel wat jaren vorm en inhoud geven.
Johan: “We zijn een nichemarkt met vrij ingewikkelde materie. We geloven in elkaar leren kennen en daar de tijd voor nemen. We zochten daarom een partij voor een blijvende samenwerking waarbij je van elkaar leert. Dat lukt met Joost. Hij is echt een kracht omdat hij interesse heeft in ons waardoor we met elkaar meegroeien: wij leren over marketing, hij over onze business.”
Dieper praten
“Onze samenwerking gaat over en weer, er is sprake van kruisbestuiving. Dat krijg je als je jarenlang samenwerkt. Gesprekken gaan niet alleen over hoeveel blogs per jaar worden opgeleverd. Met Soul Kitchen kunnen we dieper praten. We kijken naar wat we willen bereiken en waar we over een jaar willen staan. Er moeten natuurlijk blogs op onze website komen, maar die moeten er ook visueel goed uitzien en gevonden worden. Maar je wilt ook dat er samenhang is, mooie vormgeving en vindbaarheid. Naast kwalitatieve content speelt dit allemaal een belangrijke rol. Dat Soul Kitchen het allemaal levert is een groot voordeel.”
Er zit een plan achter
“Inmiddels kent Soul Kitchen onze voorgeschiedenis en producten zo goed dat ze echt kunnen meedenken. Gesprekken schuiven regelmatig op van content marketing richting strategie. Dan praten we over onze positie en hoe we onszelf over een jaar zien. We leren van elkaars expertise waardoor mooie dingen ontstaan. Zo’n vier keer per jaar hebben we creatieve gesprekken waarin we een hoofdlijn schetsen en onder andere praten over blogs. Het leuke van zo’n creatief proces met Joost is dat ik van tevoren niet weet wat hij gaat maken. Maar keer op keer levert Soul Kitchen een mooi product. Daarop volgt vaak een technische bijeenkomst waarbij we het jaarplan, cijfers en aantal bezoekers bespreken. Er zit echt een plan achter wat ze doen.”
Meer dan een stukje tikken
“Soul Kitchen werkt met met een doordachte en bewezen aanpak: het See Think Do Care-model. Hiermee ontwikkelen ze een online marketingstrategie die werkt en bouwen ze aan duurzame online groei van ons merk. Kijkend naar de kwaliteit van nu en vijf jaar geleden dan zijn we samen gegroeid. Het enthousiasme van Soul Kitchen wordt binnen SAOZ overgenomen. Dat niet alleen, we begrijpen nu dat het schrijven van bijvoorbeeld brieven zoveel meer is dan alleen een stukje tikken. We beleven het hele proces, wat het samenwerken steeds leuker maakt.”